måndag 28 november 2016

Kondition - en färskvara

Igår kom jag äntligen ut på ett kortare pass i skogen. Efter några veckors löpvila efter Kullamannen och ett antal laserbehandlingar för foten samt en hel del stretchövningar var det dags att se om det hade gett något resultat.

Det hade det - konditionen var som bortblåst! Visst kändes foten bättre även om det inte var helt bra. Jag fick liiite känning efter ett par kilometer, men det försvann snabbt när jag drog ner på tempot. Men konditionen, vad hände med den? För 3 månader sedan tog jag mig igenom UV90 och nu hade jag problem med 6,5km... Hur är det ens möjligt?


Nåväl, det blev ingen långrunda och det var inte heller meningen. Tanken var bara att komma ut och känna på det samt få njuta lite av skogen innan vintern kommer och gör marken stenhård och knagglig. Jag föredrar lite blötare och lerigare förhållanden än stenhårda vinterstigar.


Det är skönt att vara igång igen, men närmsta månaden blir det mycket fokus på stretch, yoga och styrketräning. Långpassen i skogen får vänta ett tag till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar