tisdag 10 januari 2017

På gång igen

Efter en period utan löpning och med endast rehab i form av stretch, yoga och laserbehandling av foten känner jag att det äntligen börjar gå åt rätt håll. Jag hann med ett par korta löppass i slutet av december innan en förkylning stoppade mig första veckan i januari. Men idag fick jag komma ut på en 12-kilometare innan frukost och fick känna på lite snö- och islöpning. Vissa partier var ganska lättsprungna där regnet hade kommit åt att smälta undan snön, medan vissa sträckor var rejält hala och knaggliga. Det var faktiskt lättast att springa där det var ren blankis där jag fick riktigt bra grepp med dubbarna.






Närmaste tiden kommer jag att fortsätta med stretchövningar, balansövningar och 2-3 lugna löppass i veckan. Foten är fortfarande ganska stel så jag vill inte riskera något genom att trappa upp löpningen i dagsläget. Dock är det helt ofarligt ATT springa på den enligt mina experter som har hjälpt mig den senaste tiden, så länge jag inte känner att det gör mer ont efteråt. Sen om inget oförutsett händer kommer jag att trappa upp löpningen i februari igen. Tålamod...




Det är dock svårt att ha tålamod när man bara vill ut i skogen igen. Särskilt nu när det är några dagar kvar till Sandsjöbacka Trail där jag hade planer på att springa antingen 44km eller 82km, beroende på formen. Nu får jag tyvärr avstå helt och heja på mina vänner som springer istället. Istället får jag hoppas på att kunna ställa upp på Bocksten Trailrun Winter som går av stapeln två veckor senare. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar